lördag, december 22, 2007

Stay another day

När jag var liten var East 17's Stay another day en av de där låtarna jag lyssnade massor på i smyg, eftersom ett avslöjande inte skulle ge mig särskilt gott anseende bland mina kompisar som gillade Iron Maiden och Metallica. För ett tag sen hörde jag den forna listettan igen under ett musikquiz och slogs ännu en gång av hur fin melodin faktiskt är. Så när Maps nu delar med sig av en tidig julklapp är det bara att buga och bocka. Den här gången behöver jag ju dessutom inte heller smyglyssna.

Maps - Stay Another Day

I övrigt jobbar vi nu för fullt med att rösta fram årets bästa skivor. En relativt stor lista är att vänta när det lider mot nyår.

2 Comments:

Blogger Mårten Schultz said...

Its that time of year:

http://swedishamericana.blogspot.com/2007/12/rets-bsta-skivor-2007.html

22 december 2007 kl. 12:54  
Anonymous Anonym said...

"We can create" är obligatorisk på årsbästalistan!

För övrigt så vill jag tacka er bunnykaniner för det gångna året; har upptäckt så många nya namn tack vare er! Tack som fan! :)

God jul och gott nytt år!

23 december 2007 kl. 12:56  

Skicka en kommentar

<< Home