söndag, mars 16, 2008

Blikk Fang - Aveh tiger roma EP

De senaste dagarna har jag förbryllats över Blikk Fang's ep Aveh tiger roma som spridits lite här och där på nätet. Projektet består av Of Montreal's Kevin Barnes och Andrew VanWyngarden från MGMT. Anledningen till min huvudbry är att det låter det som om ett par låtar från varje band slängts ihop till den här ep:n, med undantag för inledande 80-tals-präglade (Just a little) Judas Tonic. Vad jag framför allt inte förstår är varför fantastiska MGMT-låten Love always remains återkommer med nya namnet First loved Livvy. Nåväl, i väntan på att någon annan upplyser mig om vad det är frågan om njuter jag av de fem spåren. Ryktet säger att den här släpps i augusti, och att en fullängdare är att vänta under nästa år. Vet inte riktigt vad jag ska tro.

Blikk Fang - First loved Livvy (MGMT - Love always remains)
Blikk Fang- (Just a little) Judas Tonic

Uppdatering via Pitchfork: UPDATE: According to Barnes (via his publicist), he and VanWyngarden are indeed collaborating in a project called Blikk Fang. However, the title Aveh Tiger Roma is "completely bogus" and the songs on the PureVolume page "will definitely not be on it." The pair does have a few songs recorded, with such working titles as "Hypnotic Agents", "Dead Dogs", and "Pleasure Cunt" already cut to tape. But we shouldn't hold our breath, as Barnes says "it's unlikely that anything will get released before the winter of [20]08."

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Låter intressant!

17 mars 2008 kl. 00:57  

Skicka en kommentar

<< Home