lördag, mars 29, 2008

Bobby & Blumm - Everybody loves

Jag har tidigare varit väldigt förtjust i Ella Blixts soloprojekt Bobby Baby, där hon tillhandahållit stundtals lysande electropop. Därför blev jag glad när jag hörde talas om hennes stundande samarbete med Tysklands electronicafarfar F.S. Blumm. Under namnet Bobby & Blumm har de spelat in skivan Everybody Loves som släpptes på Morr Music under gårdagen.

När jag först läste om projektet fantiserade jag glatt om fortsatta utflykter i electropopens värld, men istället har man skalat bort all elektronik och kvar finns i pincip bara elgitarrer och sång. Ella har tagit hand om leadsången, vilket är helt i sin ordning med tanke på hennes angenäma röst. Blumm bistår mest med körsång, vilket han iofs gör bra. Överlag är det här en trevlig skiva, men det blir tyvärr aldrig mer än så. Det finns inga direkt dåliga spår, men inga som sticker ut särskilt mycket heller. Jag hade faktiskt väntat mig ganska mycket mer än en alldaglig singer/songwriter-skiva av två så begåvade artister.

Bobby & Blumm - This piece