lördag, april 26, 2008

Heartbeeps - Canton EP

Det händer ganska ofta att vi får mail från osignade band som vill att vi ska lyssna på deras musik, men desto mer sällsynt är det att något av dessa band faller mig i smaken. I förra veckan fick vi dock ett mail från Craig Nunn i brittiska enmansorkestern Heartbeeps och när han nämnde Pavement och The Unicorns som influenser tog det inte lång tid innan jag satt och lyssnade på hans nya fyraspårs-EP Canton. Craig skapar 2-minuters lo-fi-pop med uppenbara influenser från Casiotone For The Painfully Alone. Ibland blir det lite väl likt, men för det mesta står han på egna ben. Fyra fina låtar är det i alla fall och det är väl bara en tidsfråga innan något creddigt bolag plockar upp en sådan här talang.

Heartbeeps - Kuszetka

Ladda ner hela EP:n här.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Heartbeeps. Jag tror att det mest är namnet jag gillar, men det gillar jag desto mer.

29 april 2008 kl. 20:22  
Blogger Johan said...

Jo, visst är det ett fint bandnamn. Det passar bra till hans musik också.

30 april 2008 kl. 09:22  

Skicka en kommentar

<< Home