söndag, april 13, 2008

No Age - Eraser

När Los Angeles-duon No Age signades av Fat Cat förra året och släppte skivan Weirdo Rippers föll de av någon outgrundlig anledning mig inte riktigt i smaken. Man kunde visserligen imponeras av de Daydream Nation-väggar och rostiga samplingar som omgärdade de något mer svårtillgängliga melodierna. Men det lossnade aldrig rikigt fullt ut. Först nu, i och med singeln Eraser från kommande skivan Nouns inser jag mitt misstag. No Age är en duo som kräver upprepad genomlyssning, belöningen man får för sitt goda tålamod är dock i slutändan värd det flera gånger om. Och om det finns fler än jag som slarvade bort Weirdo Rippers förra året föreslår jag att ni letar upp den igen.

No Age - Eraser

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken underbar insikt!

13 april 2008 kl. 12:16  
Blogger Tatti said...

Fan vad jag längtar efter den här skivan. Kolla även upp remixen "Lovely Allen" och deras Björkcover "It's Oh So Quiet".

13 april 2008 kl. 15:19  

Skicka en kommentar

<< Home