torsdag, maj 15, 2008

Ny singel från CocoRosie

Jag läste i förra veckan att systrarna Casady i CocoRosie skulle släppa en ny singel, men att det skulle vara en sådan kioskvältare var jag inte riktigt beredd på. Den makalösa God Has a Voice, She Speaks Through Me är fjärran från den freaky folk-genre som bandet ursprungligen förknippades med och faktiskt en av de bättre låtarna jag hört med duon. En electropoppig trummaskin och autotuner på sången gör underverk med ljudbilden och jag håller tummarna för att man fortsätter i denna anda inför nästa album.

Streama låten här eller punga ut sex kronor ($0.99) för att ladda hem den.

6 Comments:

Blogger Christopher Skog said...

Tack för tipset, 6 väl spenderade bananer!

17 maj 2008 kl. 03:15  
Blogger Johan said...

christopher: Sannerligen!

17 maj 2008 kl. 10:58  
Anonymous Anonym said...

Fan, riktigt bra låt. Ska bli intressant att höra albumet när det dyker upp.

18 maj 2008 kl. 11:59  
Blogger Johan said...

pinhead: Jo, det kan nog bli en riktigt intressant historia.

18 maj 2008 kl. 12:29  
Blogger oskar. said...

Kan inte annat än instämma. Jag har aldrig fascinerats över Cocorosie förrän nu, att det skulle krävas en liten g-funk-twist på det hela hade jag aldrig vågat hoppats på. Resultatet är ju helt klart strålande. När kommer albumet?

18 maj 2008 kl. 14:15  
Blogger Johan said...

Albumet kommer tyvärr inte förrän nästa år...

18 maj 2008 kl. 17:40  

Skicka en kommentar

<< Home