tisdag, maj 13, 2008

Parker Lewis - Hjältar

Jag uppmärksammade precis att Parker Lewis enbart har cirkus åttatusen spelningar på last.fm. Denna incident väckte självfallet det reaktionära i mig och jag insåg plötsligt det högst nödvändiga i att lovorda detta nygamla tillskott bland bedårande svenska popslynglar.

I ryggen har Parker Lewis nät-labeln Mad For It, vars grundare förr i världen huserade på saknade Shaktar.nu, och har under våren presenterat ett antal intressanta släpp. Senast i raden är nostalgitrippen Hjältar där Parker för ovanlighetens skull gör utflykter på svenska. Produktionen är slick, andas nittiotalets Mauro Scocco och introt måste mig veterligen vara samplat från Lisa Nilssons Vad du ser är vad du får medan fiolslingan från Håkan Hellströms Bränno serenad spökar någonstans i bakgrunden. Resultatet är en av vårens bättre svenska låtar.

Med tanke på att större delen av Parkers charmiga diskografi finns för gratis nedladdning så förstår jag inte varför han ska behöva leva med ett så pass blygsamt antal lyssnare.

Plocka hem här och titta på fina videon.

5 Comments:

Blogger Johan said...

Fantastiskt bra låt, det här!

13 maj 2008 kl. 19:29  
Anonymous Anonym said...

ne detta var ju inge vidare..

14 maj 2008 kl. 09:24  
Blogger oskar. said...

jonatan: Jo det är det visst det. Sådeså.

14 maj 2008 kl. 16:25  
Blogger mj said...

Håkan Hellström (och Parker Lewis) har snott de där stråkarna från The isley brothers "My love is your love (forever)", en fantastisk låt.

16 maj 2008 kl. 14:21  
Blogger oskar. said...

Ja men visst! Jag får se till att göra mina läxor till nästa gång. Snart har vi ju plockat sönder den här stackars låten helt och hållet.

Hur som helst är det fina låtar alla tre, i och för sig svårt att misslyckas med den slingan.

16 maj 2008 kl. 17:22  

Skicka en kommentar

<< Home