fredag, juni 20, 2008

Iron & Wine - Lovesong Of The Buzzard EP

Sam Beam har sedan länge haft en särskild plats i mitt hjärta och även om senaste albumet The Shepherd's Dog var en besvikelse blev jag både glad och förväntansfull när jag såg att nya trespårs-EP:n Lovesong Of The Buzzard var på gång. När jag märkte att de två extraspåren var samma som ingick på den amerikanska "expanded"-utgåvan av The Shepherd's Dog blev jag dock lite besviken. Titelspåret är visserligen en ganska bra låt, men i övrigt är det samma drag av blues och renodlad country som gjorde att jag drog öronen åt mig senast det begav sig. Det är alltid tråkigt när ens favoritartister misslyckas med att övertyga, men jag hoppas fortfarande på en bättring inför nästa skiva.

EP:n släpptes den andra juni på brittiska Transgressive Records.

Iron & Wine - Serpent Charmer