tisdag, augusti 12, 2008

A Lily - I Dress My Ankles with God's Sweetest Words EP

A Lily är ett sidoprojekt av James Vella som vanligtvis skapar drömska ljudväggar i postrockande Yndi Halda från Storbritannien. Efter 2006 års framgångsrika album Wake:Sleep är det nu dags för trespårs-EP:n I Dress My Ankles with God's Sweetest Words. Då debutskivan innehöll mer renodlad ambient så har Vella denna gång sneglat åt och låtit sig inspireras av folktronikaakter såsom Tunng. Dessa nya marker visar sig Vella behärska minst lika bra som de gamla och EP:n blir till en väldigt trevlig bekantskap. Om man däremot skulle sakna ljudbilden från Wake:Sleep så bjuds man i avslutande spåret Hunter and Sky på en otroligt vacker ambientresa som det går att leva ett bra tag på.

Bolaget Dynamophone Records står för utgivningen och om man inte är bekant med vad den här mannen släppt ifrån sig tidigare så är det värt att kolla upp både debutskivan och hans "riktiga" band, som styr sin postrocksskuta på ett ganska övertygande sätt.

A Lily - A Song For Rodney Mental And Sidney Bishop

3 Comments:

Blogger Stardust Fanzine said...

jag gillar Tunng så jag ska kolla in det här sen men just nu är jag alldeles upptagen med att nonstoplyssna på Fleet foxxxes som jag tydligen är sist i europa med att upptäcka men ändå! bra grejer :)

jo nu finns stardust som blogg och den enda sajt vi hittills funnit läsvärd nog att länka till er bunny rabbits! känn er stolta! pussar från stardust

14 augusti 2008 kl. 12:28  
Blogger oskar. said...

Du är inte ensam, upptäckte också Fleet foxes för någon vecka sedan. Eller upptäcka är väl kanske fel ord, jag tog tag i dem är väl mer korrekt antar jag. Jag gillar skivan starkt. Den växte, tyckte först att de var sympaiska kopior av M. Ward och My morning jacket men de har mer än så. Melodierna är ju to die for om det nu är okej att uttrycka sig så...

Tack för länken. Vi är stolta. Det kan du lita på. Puss på dig med.

14 augusti 2008 kl. 16:18  
Anonymous Anonym said...

oj, det här tyckte jag om! tänker mycket på efterklang och khonnor när jag hör det här...

10 oktober 2008 kl. 10:21  

Skicka en kommentar

<< Home