fredag, september 12, 2008

Chromatics - Lady (four track demo)

Seattle-trion Chromatics senaste album Night Drive var i mina ögon en mycket ojämn historia. Den pendlade lite för mycket mellan högt och lågt för att kunna kallas jämntjock men när det väl blixtrade till så gjorde det det ordentligt. Albumet var kanske, mer än något annat, en skicklig stilstudie där ljudbilden dominerades av Kate Bush-stön och The Cure-gitarrer och som alla vet kan ju det vara mer än tillräckligt för att åtminstone rädda en förmiddag i oktober. September med för den delen.

Hur som helst så dök det för några dagar sedan upp en ny version av deras låt Lady på myspace. En låt som tidigare bara funnits tillgänglig i halvinstrumental version på turnéalbumet In Shining Violence, men som nu putsats upp till en alldelles förträfflig liten fyrkanalsdemo. Den sparsmakade produktionen passar som vanligt bandet ypperligt och Ruth Radelets intima röst bidrar återigen till att göra livet lite mer uthärdligt. Det är bara att tacka och ta emot. Så jag föreslår att du gör det.

Chromatics - Lady (four track demo)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, hamnade på den här bloggen av en tillfällighet, men tänkte ta tillfället i akt och göra er uppmärksamma på indiepopklubben Mon Dieu! jag och två vänner har startat igång och som har premiär på Orange imorgon. Jag tror ni kommer gilla det. www.myspace.com/klubbmondieu

/Marie

12 september 2008 kl. 16:27  
Blogger oskar. said...

Oh, fancy! Jag ska tyvärr till Stockholm på kalas men ni får säkert roligt utan mig. Om man får önska sig en låt så vill jag höra Passion Pits Sleepyhead. Spela den vid elvasnåret så lovar jag att dansa till den på annat håll. Lycka till med invigningen!

12 september 2008 kl. 17:19  
Blogger BK Templet said...

Kul med en indieklubb utanför nationerna, sedan de varit väldigt likriktade ett bra tag. Hoppas ni lyckas styra upp något annorlunda! Och vem vet, kanske dyker jag upp om jag har vägarna förbi.

13 september 2008 kl. 06:57  

Skicka en kommentar

<< Home