torsdag, november 27, 2008

Fireflies - Cherry Blossom Girl

Under promenaden till Engelska parken tidigare idag så var det bara att konstatera att slaskifernot är sin sedvänja trogen att dyka upp åtminstone en gång per år. Trottoarerna som igår var oplogade och oframkomliga är idag täckta av ett decimetertjockt grått "slush puppie"-täcke fyllt av grusströssel och hundexkrement. Att sicksacka sig fram mitt på gatan är inte det roligaste man kan ta sig till och bara för att konstatera det ser någon högre makt till att jag trampar i en vattenpöl och att en buss kör okristligt nära och skvätter ner mina byxor med den halvsmälta snö som vi i förrgår fröjdades över.

Jag hinner både en och två gånger i mitt inre kalla den svenska vintern för halvfabrikat och ifrågasätta varför jag överhuvudtaget envisas med att bo i det här landet förrän jag lugnar ner mig och tar ett djupt andetag. Att vara förbannad på något som varken kan försvara sig eller rå för att det beter sig som det gör är bara fånigt. Rakt av. Dagar som dessa är det tur att det finns pojkar i Chicago som spelar in glöggvarma versioner av gamla Air-dängor.

Fireflies - Cherry Blossom Girl (Air Cover)
Lyssna mer här.

5 Comments:

Blogger Johan said...

En riktigt fin cover, det här.

27 november 2008 kl. 15:54  
Blogger Madeleine said...

håller med johan.
o jepp svenskt vinterväder är inte speciellt kul.

27 november 2008 kl. 15:56  
Anonymous Anonym said...

Jag älskar eran sida!!! Creed Creeds!

27 november 2008 kl. 16:17  
Anonymous Anonym said...

Stötte på den här covern för ett tag sedan, men tyckte inte att den var något speciellt. Fast jag gillar egentligen Fireflies, så när någon med god musiksmak tipsar, så faller bitarna på plats. Ibland behövs det någon som visar vägen.

27 november 2008 kl. 18:36  
Anonymous Anonym said...

Tycker mest Air-covern är onödig (om det finns onödig musik), medan B-sidans "Les Belles Étoiles" borde lyftas till skyarna!

29 november 2008 kl. 16:10  

Skicka en kommentar

<< Home