onsdag, januari 14, 2009

Ett livstecken från Jason Lytle


För oss som fortfarande känner ett tomrum efter indierockande Grandaddys bokslut kom för några dagar sedan den glada nyheten att arbetet med den före detta frontfiguren Jason Lytles soloalbum verkar gå framåt. Nyligen gästade han ett italienskt radioprogram för att framföra en akustisk version av låten Birds Encouraged Him som kommer att finnas med på nya albumet. Det har under ganska lång tid spekulerats i när skivan kan tänkas komma och nu gör rykten gällande att den ska släppas i maj. Vi får väl se hur det blir med den saken, men en trevlig låt är det i alla fall.

Jason Lytle - Birds Encouraged Him (acoustic live version)

4 Comments:

Blogger oskar. said...

Om jag inte är ute och cyklar så är väl Lytle med och gästspelar på kommande M. Wards kommande album. Kanske blir den gamle rävens år i år.

14 januari 2009 kl. 07:22  
Blogger oskar. said...

Nu formulerade jag mig ytterst märkligt. Klockan är för lite.

14 januari 2009 kl. 07:23  
Blogger Johan said...

Jag läste också att han kommer vara med på Ward-albumet så det borde stämma. Hoppas verkligen att det blir ett Lytle-år i år...det skulle ju iofs ha blivit hans år redan förra året, men nu verkar det i alla fall börja hända grejer på riktigt.

14 januari 2009 kl. 10:01  
Blogger BK Templet said...

Det här har jag väntat på länge. Skönt att se att den gamle brädåkaren ännu inte plockat ner skylten. Lytle dyker upp i låten To Save Me på nya Wardskivan.

15 januari 2009 kl. 06:20  

Skicka en kommentar

<< Home