onsdag, mars 04, 2009

Sore Eros - Second Chants

För några kvällar sedan lyckades jag cykla vilse i ett industriområde långt hemifrån. Det brun-grå snöslasket stod mig upp till knäna och när jag trodde att allting nått sin definitiva botten hoppade naturligtvis cykelkedjan och jag blev plötsligt tvungen att navigera ut ur detta veritabla inferno till fots. Min självömklighet visste vid det laget inga gränser och om det inte varit för trösten i Sore Eros melankoliska sånger hade jag förmodligen lagt mig ner i den omgivande slaskbassängen och börjat gråta.
De som inte fick nog av neddrogad lager-på-lager-pop i och med den briljanta releasen från Lotus Plaza för ett tag sedan får nu ytterligare en dimmig historia att ta sig an. Vem som ligger bakom projektet och vilken release Second chants är i ordningen tycks dock förbli en hemlighet. Det står däremot klart att den självömkliga falsettsången för tankarna till till såväl Phil Elvrum som Woods. Instrumenteringen och produktionen andas do it yourself lång väg då de burkiga trummaskinerna knapprar på i bakgrunden i magnifika låtar som Smile on your face och John Maus-inspirerade Lips like wine. Second Chants kan vara precis den antidot du behöver för att uthärda de sista veckorna i blask och slask innan våren tågar in med en ny ordning av ljus och fågelkvitter. SHDWPLY records är så vänliga att låta oss ladda ner hela kalaset. Gör det här.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

snubben bakom aliaset sore eros heter robert robinson och han ska tydligen ha spelat med ariel pink innan. därav lo-fi-tendenserna kan man tänka. och ja, väldigt trevlig skiva som växer för varje lyssning. subtilt storartad skulle jag nästan vilja säga, va!

/agge

5 mars 2009 kl. 00:59  
Blogger BK Templet said...

agge: tack för informationen, har sökt men haft svårt att hitta information. riktigt fint är det hur som helst!

5 mars 2009 kl. 08:34  
Blogger Tatti said...

Tackar tackar.

5 mars 2009 kl. 12:15  
Anonymous Anonym said...

Wohoooo!

Om du har tråkigt kan du kolla in den här bloggen http://gyrotreor.blogg.se/
Det är ett gäng gymnasietreor som bloggar från sin 10 veckors-praktik. Riktigt underhållande!

KRAM!

5 mars 2009 kl. 16:06  

Skicka en kommentar

<< Home