torsdag, april 09, 2009

SALEM - Frost

SALEM, som man nuförtiden tydligen måste benämna som "SALEM, alltså inte Salem Al Fakir", fortsätter att övertyga genom att på slentrian lägga upp nya låtar på sin myspace ungefär varannan månad. Vår observanta vän Gorillan är oftast inte helt sen med att uppmärksamma när detta händer och för några dagar sedan fick jag tipset om nytillskottet Frost.

Personligen så blir jag alltid mer eller mindre extatisk när jag får nys om nytt material av SALEM och denna gång så var mitt bananastillstånd väl värt både fysisk som psykisk ansträngning. Frost placerar sig nämligen utan bekymmer bland bandets bättre låtar hittills och på något vis känns det som att de tagit ett betydande steg framåt vad gäller såväl produktion som framförande. Att låten sedan innehåller vindljud värdig vilken tidig åttiotalsskräckis som helst gör inte saken sämre. Gör dig själv en tjänst och pila över till myspace och lyssna lyssna lyssna.

Här.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

SALEM(USA) har väl alltid varit SALEM?
Salem Al Fakir har bytt till SALEM dock. Men det är ju 2 olika SALEM.
Eller har jag missat något?

9 april 2009 kl. 22:10  
Blogger oskar. said...

Du har helt rätt men det jag menade var att man får tänka sig för när man pratar musik med gemene man och till exempel gör ett påstående som "Salems nya låt är ju görbra". Antagligen tror då de flesta att du pratar om Salem Al Fakir och det kanske du inte vill.

10 april 2009 kl. 11:23  
Anonymous Markus said...

stör mig något fruktansvärt att salem al fakir helt plötsligt bara kallar sig salem. som oskar säger inget man vill bli förknippad med!

den RIKTIGA salem är däremot bra!

12 april 2009 kl. 09:56  
Anonymous anfang said...

Och som om Fakirens namnbyte inte vore nog finns det ju sedan tidigare ett metalband som heter ... Salem.

Men jag håller med er: endast ett Salem räknas. jjhhmm!

14 april 2009 kl. 22:00  
Anonymous Gorillan said...

Spana in den färska singeln med SALEM - GRYM!

16 april 2009 kl. 23:42  

Skicka en kommentar

<< Home