fredag, april 24, 2009

Smakprov från The Fields nya skiva

Om en knapp månad släpps uppföljaren till 2007 års smått otroliga From Here We Go Sublime av svenska The Field. Med tanke på hur det albumet lyckades trollbinda i princip alla som kom i dess väg så är förväntningarna inför nya skivan Yesterday & Today minst sagt höga. Via Pitchfork distribueras nu det första smakprovet The More That I Do. Spontant känns det inte som en av Axel Willners starkare kompositioner även om det givetvis låter både bra och lovande.

The Field - The More That I Do

5 Comments:

Anonymous Daniel S said...

Kul att han samplat 'Lorelei', låter lovande helt klart

25 april 2009 kl. 19:42  
Anonymous Anonym said...

till sommarn alltså. känner mig tveksam.. the field ska lyssnas på under på vintern i kommunaltrafiken. det ska va kolsvart ute och man ska halv sova.

:/

27 april 2009 kl. 04:28  
Blogger Johan said...

Daniel: Jo, det var ett bra val av sampling.

Anonym: Det är iofs sant att The Field gör sig ypperligt i sådana sammanhang, men hans förra skiva funkade ju som vårmusik så det kan nog gå vägen även denna gång.

27 april 2009 kl. 08:30  
Blogger Unknown said...

Jag tycker han har lyckats fantastiskt bra och jag är så sjukt pepp på kommande albumet. Samplingen av Cocteau Twins kanske allra finaste stycke ger mig gåshud om och om igen och det är just så här korsbefruktningen mellan pop och techno skall gå till.

Det kommer bli en grym vår!

27 april 2009 kl. 12:47  
Blogger Madeleine said...

hej pojkar,
jag bloggar vidare om musik. ny addres:

http://killyridolz.blogspot.com/

28 april 2009 kl. 20:21  

Skicka en kommentar

<< Home