måndag, oktober 26, 2009

Real Estate - S/t

Inläggsfrekvensen på den här bloggen har onekligen fallit frekvent från min sida den senaste tiden. Mitt dåliga samvete har varit en plågsam, dock mycket tillgiven följeslagare och jag välkomnar således debutskivan från Real Estate varmt. Den har varit en av få musikaliska ljuspunkter som framträtt ur en tämligen trist period i bloggindiens historia, men tack och lov är den så pass bra att jag nog står mig ett tag. Kvartetten från New Jersey spinner visserligen vidare på den fuzziga psykadelia-trend som vissa säkerligen fått nog av vid det här laget, men till skillnad från många av de här banden väljer Real Estate inte att laborera med stökig punk eller garage utan fokuserar på bitterljuva melodier och stämningsfulla slingor. I mina öron framstår deras musik något som en blandning av Woods och Built To Spill. Fake Blues, Black Lake och den fantastiska avslutningen Snow Days utgör de riktiga guldkornen på detta omistliga debutalbum.

Real Estate - Black Lake
Real Estate - Green River

2 Comments:

Blogger Filip said...

Nu har det inget med skivan att göra, men era DJ-setlists går inte att komma åt. Vore fint om ni hade lust att fixa dem igen.

26 oktober 2009 kl. 23:06  
Blogger SG said...

Oj, oj. Den här har man sett fram emot länge. Ska bli mycket intressant att höra!

27 oktober 2009 kl. 18:51  

Skicka en kommentar

<< Home