lördag, december 12, 2009

Surfer Blood - Astrocoast

Ryktet om Surfer Blood har spridits som en löpeld under de senaste veckorna. Enligt indiebloggarnas spåkulor kommer detta troligtvis att bli en av de stora hajperna under nästa år, vilket är en spådom som det nog inte finns anledning att betvivla. Bandet, som har sina rötter i West Palm Beach (Florida), spelar ganska lättillgänglig powerpop med såväl stämsång som radiovänliga refränger. Och visst gör de det bra, men jag är ändå väldigt kluven och vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till skivan. Endera dagen tycker jag att det är riktigt bra, men nästa orkar jag inte ta mig hela vägen från första till sista spåret. Normalt sett gillar jag ju powerpop, men de surf-rockiga inslagen får mig emellanåt att rygga tillbaka och sångstilen blir lite enerverande i längden. Det finns ett par riktiga guldkorn (Floating Vibes, Catholic Pagans & Slow Jabroni) som gör det värt lyssna, men som helhet tycker jag tyvärr inte att den håller måttet. Tror jag i alla fall, ni får lyssna själva medan jag funderar vidare.

Skivan släpps 19 januari på Kanine Records.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har lyssnat ganska många gånger på Astrocoast och kan inte göra annat än att hålla med. Mycket kluven. Absolut inte dåligt. Lite slätstruket kanske.

14 januari 2010 kl. 09:36  

Skicka en kommentar

<< Home